1. Untuk menambahbaik kaedah P&P yang sedia ada
2. Mencari kaedah penyelesaian yang terbaik untuk menyelesaikan satu masalah atau isu yang timbul.
3. Untuk memberi kuasa (empowerment) untuk membuat keputusan dalam bilik darjah.
4. Supaya kajian yang telah dilakukan dapat menjadi rujukan kepada guru - guru yang lain.
5. Untuk mengeluarkan guri dari kongkongan amalan rutin.
6. Untuk menjadikan guru lebih kreatif dalam menyelesaikan sesuatu masalah atau isu yang timbul.
7. Supaya dapat membantu guru menghadapi cabaran.
8. Menyelesaikan masalah secara profesional tanpa merujuk kepada arahan luar.
9. Untuk menjadikan guru yang berkarisma melalui penambahbaikan yang dilakukan dalam kajian tindakan.
10. Untuk melahirkan guru sebagai pengkaji yang menjadi agen perubahan dalam dunia pendidikan.
Tuesday, October 27, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment